Rabu, 3 Jun 2009

Jutawan sekejap.









Masuk hari ni dah dua kali aku ke kk berturut-turut. Penat bukan kepalang.Urusan tak selesai lagi. Hari ni urusan passpot anakku yang hendak ke Brunei Darussalam 26 jun ni.Ya, ada pertandingan ragbi katanya. Dia terpilih mewakili Labuan.

Selesai urusan di Imigresen, aku terus ke bank utk bank in di Center Point. Lepas tu makan n berjalan -jalan bersama anak bujangku. Aku cukup berterima kasih jua atas layanan pegawai imigresen tempat aku berurusan tadi.Mesra,peramah,dan bertanggungjawab.Moga semua penjawat awam macam dia.Baru senang kita berurusan.Tahniah dan terima kasih
Lepas makan, aku ke Wisma Merdeka. Aku pegri ke Money Changer.Pengurup wanglah senang. Aku pusing semua kedai pengurup wang tu dan barulah terjumpa kedai yang ok sikit. So aku tukarlah duit . RM 1 bersamaa 2900 rupiah. So aku tukarlah. aku kini jadi jutawan segera bila duit tukaran ku menjadi 3 juta 450 ribu.....Tak sangka aku jadi jutaawan sekarang ni.Kaya-kaya. Tapi duit sebanyak tu macam tak cukup bila nak shooping nanti.Kena tukar lagilah nampaknya di seberang tu bila tak cukup nanti. Tak tahulah aku kalau itu Ringgit Malaysia. Memang aku terus resign dari pendidikan.Buka bisnes lain lagi atau kasih kembangkan penternakan kambingku.
Menyentuh tentang kambingtu,projek ku tengah tunggu atap sampai. Katanya besok petang baru sampai. harap sebelum aku ke indon,projek 2009 ku dah beratap zing sepenuhnya.Lepas dari sana baru aku simen pula.

5 ulasan:

  1. nah kan nyangku pukulan kismis minda

    BalasPadam
  2. nanti kita suruh sudin beli kismis lagi...
    kaya hanya sekejap..mcm berjuta juta lemon tu ..ust.senonok bila dgr ust makan murah di Tawau

    BalasPadam
  3. "akuuu kayaaa,akuuuu jutawan.."
    tp malangnyaa..jutawan rupiah..ahahahahaahahaha..

    jgn mara arrr ciguuu..

    BalasPadam
  4. ust.seronok baca blog ust.ada saja yang terkini.

    BalasPadam